maanantai 2. tammikuuta 2012

Vancouver darling, you took my heart


Voi että Vancouver minkä menit tekemään, veit mun sydämen! Kyllä tää kaupunki on aivan uskomattoman hieno, tykkään tosi paljon! Täällä on vähän kaikkea sekaisin: Suomea, USAa ja Kanadaa. Ihanan leuto ilmasto, mielettömät maisemat ja vihertävää kasvillisuutta suurkaupungin keskellä. Se, mitä oot joskus kuvitellut Kanadasta, niin kerro se kuvitelma kymmenellä ja saat todellisuuden!

Tänään kävin pyörimässä vähän kaupungilla ja tutustumassa lähiseutuun. Ongelmia meinasi hiukan tuottaa se, ettei mulla oikeesti meinaa tuo suuntavaisto toimia, joten oli lähellä etten eksynyt jo ekan päivän aikana :D Kävelin katsomaan huomisen bussiaseman, jolle mun pitää mennä, että pääsen SFU:n kampukselle. Samalla löysin itseni Vancouver Tourist Infosta ihan sattumalta ja hain paljon kaikkia infolappusia sekä tärkeimmän eli kaupungin kartan. Huomisen reitin pitäisi olla nyt suurinpiirtein selvillä. Aamuinen kävely sinänsä tulee olemaan haasteellinen, kun tota kannettavaa on aikalailla. Let`s see what happens!

Pistän tähän noita jotain kuvia, mitä tänään otin. Tuntuu niin epärealistiselta edelleen, että just minä oon täällä. On ollut kiva huomata, että vaikka tää kaupunki on vähän "isompi" kuin Jyväskylä niin tää on tuntunut heti tosi kotoisalta. Ei oo yhtään ollut sellanen pelottava fiilis, mikä on ihan jättebra! Mutta nyt kuvia:

Tässä vähän katumaisemaa. Ei siis ollut yhtään kuviteltua se, että jokaisen korttelin aikana tai välissä on joku suihkulähde tai arkkitehtuurinen asetelma, jossa on suihkulähde. Ja ne on todella kauniita! Suomeenkin voisi siirtää tän idean ihan suoraan, niin saataisiin maisemat heräämään eloon :)






Kävelin tätä Burrard Streetiä eteenpäin, kunnes tulin tien päähän ja löysin aivan sykähdyttävän hienoja maisemia:




Nää maisemat ei välttämättä tunnu näissä kuvissa niin "tunteita herättäviltä", mutta oikeesti, kun seisoo tuolla noiden vuorten edessä! WOW! On se jotain ihan tosi hienoa! Parasta on se, että kaikki on vielä ihan alussa :)

Kun menen uuteen kaupunkiin tai ympäristöön, niin aina ekana pyrin löytämään ratkaisuja perustarpeiden tyydyttämiseen ja yksi näistä on ruokapaikkojen tai ruokakauppojen etsiminen. Tänään sitten päädyin helppoon ratkaisuun eli hain Subwaysta ruokaa sekä kävin paikallisessa food marketissa. Ruoka on suurinpiirtein samanhintaista kuin Suomessa, moninverroin epäterveellisempää vaan... Kävelin myös parin Starbucks Coffeen ohi ja meinasin jo mennä sisään hakemaan kahvin (kaikki on kehunut kyseistä ketjua!), mutta päätinkin pitää kahvittoman päivän. Kaikkea hyvää kannattaa odottaa, vai mitä? :)

Väsymyksen taso on tällä hetkellä jotain ihan ultimaattista. Tekis mieli vaan nukkua ihan koko ajan, ehkä tää pikkuhiljaa tasoittuu tästä, kun saan kiinni uudesta vuorokausirytmistä. Aika jännää, kun on aikaa olla näin paljon koneella ja vaan hengailla täällä, toisaalta kaipaan tosi paljon jo juttukaveria. Varsinkin, kun normaalisti oon koko ajan vuorovaikutuksessa muiden kanssa ja nyt tää päivä on mennyt täysin alone. Onhan tääkin kasvattavaa especially to me!

Huomenna sitten alkaa mun residence orientation eli pääsen muuttamaan mun ikiomaan huoneeseen, jes! Oon yrittänyt nyt etsiä koko ajan tietoja, missä mun pitää jäädä bussista pois, minne mun oikeestaan pitää mennä, mistä saan avaimet jne..  I hope so, että löydän itseni oikeasta paikasta. Eikä mua haittaa vaikka eksyisin, mutta sitten kun reissaan sillein, että oon uudessä ympäristössä, on paljon tavaraa mukana ja pitää huolehtia monesta asiasta, niin se tuo haasteellisuutta tähän kaikkeen. Ootan innolla huomista :)

P.S mun sormet on lennon jäljiltä vieläkin ihan turvoksissa, jos on hyviä vinkkejä tilanteen helpottamiseksi niin voi vapaasti jakaa mulle! :)

4 kommenttia:

Christina kirjoitti...

Ihania maisemia! :) Vancouver on kyllä varmasti hieno kaupunki!

Ulpukka kirjoitti...

Agree! U would love this place <3

hedu kirjoitti...

kerrohan kuulumisia jo lisää! oon käyny kahteen kolmeen otteeseen kattoo onko lisää tullu ku oon jääny koukkuun niin ku kiireiltäs ehit niin päivitäppäs lisää kuulumisia;)
-h.h

Ulpukka kirjoitti...

Heidi, ihana kuulla! Laitan tänään illalla mun aikaa, kun oon päässyt luennoilta! (eli aamulla Suomen aikaa! :))

On kyllä taas paljon kerrottavaa :D