maanantai 23. tammikuuta 2012

End of the 3rd Week

No niin flunssa, et kyllä tule nyt pilaamaan mut ensi viikkoa! Flunssa siis pahenee entisestään, joten sunnuntain treenaaminen on peruttu! Ei muuta kuin kone auki ja lukemaan kursseihin kuuluvia readingsseja....Tai niin ainakin mun piti tehdä....

Sunnuntai alkoi aiko surkeessa säässä (ylläri!), kun ulkona satoi räntää, tuuli ja lämpötila oli siinä nollan paikkeilla. Tänään oli siis oikeasti erinomainen mahdollisuus olla tehokas ja aloittaa tällä:

lähtöhinta kirjalle 150 CAD, whaat???
En ole vieläkään aukaissut. Vähän kyllä huolestuttaa se, etten täällä osaa stressata yhtään tosta opiskelusta. Joko se johtuu siitä, että oon osannut kaiken luennoilla ja vähän enemmänkin tai sitten vaan musta on tullut laiska. No eiköhän se lukeminen ala maittamaan tässä pikku hiljaa :)

Mulla on käynyt tosi tuuri noiden kirjojen kanssa. Normaalisti niihin menisi täällä n.200-300 CAD eli 140- 210€ lukukaudessa, mutta mä oon saanut kivasti jaettua noita pakollisia kirjoja toisten kanssa. Esim. tuo ylläoleva kirja maksaa uutena 150 CAD eli 105€, mutta ystävällisen diilin jälkeen maksan tuon kirjan käytöstä ja lukemisesta vain 35€. Ei paha! Munhan ei ole mitään järkeä ostaa näitä kirjoja täällä, koska jään vaihdon jälkeen vielä reissaamaan.

Muillakin kursseilla oon saanut tehtyä näitä diilejä toisten kanssa :) Eli en maksa puoliakaan hinnoista, koska kirja jää sitten lopulta sille toiselle käyttäjälle. Täällä on kuitenkin PAKKO lukea kurssiin kuuluvat kirjamateriaalit, koska niiden perusteella me sitten tehdään meidän väli- ja lopputentit. Ihanaa Jyväskylän yliopiston kirjasto, kun olet olemassa. Ihanaa Suomen koulutus, kun olet ilmainen! Ihan totta, on aikamoista herkkua saada opiskella ilmaiseksi ja lainata kirjoja kotiin. Muistetaan arvostaa sitä :)

Vaikka ei olisi yhtään kiinnostanut lähteä ulos tänään, niin tein sen silti. Se ois niin helppoa jäädä koko päiväksi omaan huoneeseen opiskelemaan ja katsomaan leffoja. Tänään kuitenkin teki mieli ihan mielettömästi jotain hyvää suolaista ja lämmintä ruokaa + kahvia. Päätin kävellä toiselle puolelle kampusta, jossa sijaitsee useita eri ravintoloita. Päädyin ottamaan lounaaksi keiton + toastin. (Oikeesti mulla olisi tehnyt mieli  ihan tosi paljon raikasta kana-avokadosalaattia + ruisleipää ja jälkkäriksi hyvää kahvia!)

Ekan haukun ja lusikallisen jälkeen muistin ottaa kuvan
Kampuksella ei pahemmin näkynyt muita opiskelijoita. Ei mikään ihme, kun eilen taisi vähän joka puolella täällä olla jotkut bileet käynnissä!

So empty

Hmm, mulle jotain aktiviteettia?
Kappas, kukas se siellä?

Ihan perussettiä että tossa katolla kasvaa puita ja nurmikkoa
Mun kiinalaisella kämppiksellä on tänään bileet kiinalaisen uuden vuoden kunniaksi! Saa nähdä paljon tänne meidän asuntoon tulee porukkaa, kun hän kokkasi koko eilisen päivän! No ei todellakaan lopu ruoka kesken, kun näin ton meidän jääkaapin sisällön :D Tämä tarkoittaa sitä, että mulla on varmasti hiljainen ja erinomainen ympäristö opiskella, kun alakerrassa päästään kunnolla juhlinnan makuun.

Musta tuntuu ihan superkivalta olla täällä, vaikka nuha painaa päälle. Muut (perusporukka) lähti vähän aikaa sitten pelaamaan "laser tab"-peliä eli sellasta eräänlaista lasersotaa. Oishan se ollut tosi mukava mennä myös, mutta nyt on pakko ottaa itteensä niskasta kiinni ja hoitaa näitä koulujuttuja alta pois. Oon myös ylpeä, että kerrankin osasin sanoa EI ja se on mulle tosi vaikeeta! Musta on tosi kiva, kun mua pyydetään moniin tapahtumiin ja aktiviteetteihin mukaan joka päivä, joten ei ainakaan tarvii istuskella yksinään huoneessaan. On ollut myös hienoa saada tutustua entistä paremmin moniin tyyppeihin täällä!

Ai niin, sain vastauksen myös suomalaisesta lepokodista. Menen ensi viikolla sinne tapaamaan työntekijöitä ja tutustumaan lepokodin toimintaan sekä asukkaisiin. Tarjoamalleni vapaaehtoistyölle on myös tarvetta, joten tästä se sitten lähtee! Saa nähdä mihin elämä vie, aika jännää!!

P.S alakerran pippalot alkoi nyt. Kävin hakemassa ruokaa alakerrasta ja päällä on treenivaatteet mm."juoksuhousut" (Minttu nää on ne sulta jouluna saadut, u know), mahto ne ihmetellä :D

Ei muuta kuin leppoisaa viikkoa kaikille!

Ei kommentteja: