maanantai 27. helmikuuta 2012

Maa--aa--nantai

Koko ajan tapahtuu niin paljon kaikkee, että vauhdista meinaan välillä tippua... Tässä kuvia matkan varrelta:
matemaattisia kaavoja bussin ikkunassa (pyyhittiin ne kyllä pois)
Sushia sulle, mulle ja naapurille!
Tempura kananmunalla, ihan parasta!
Food, Friends and Friday = perfect combo
Love it !
Seattlen reissusta on niin paljon kuvia, etten ole vielä kerennyt niitä sepeemään läpi. Heti, kun mulla on aikaa, niin teen postauksen koko reissusta. Mehän mm. ajettiin ilman GPS:ssä ja harhailtiin, saatiin vain yksi parkkisakko+ melkein saatiin 400 dollarin ylinopeussakko, tutustuttiin siisteihin tyyppeihin, käytiin maan alla jne...

Tänään aamulla aurinko paistoi ja heräsin siihen, kun kämppis puhuu, kikattelee, huutaa ja nauraa suoraan tuossa alapuolella. Hän "jutteli" Skypessä läheistensä kanssa. Perfect! Tämä on juurikin sitä kämppisasumisen ihanuutta ja opettelua...

No ei siinä sitten muuta kuin artikkelien pariin, josta jatkuu esseen kirjoittamisella. Ai no ei sittenkään, kun tuo meidän Townhouse-alueen palohälytin alkoikin huutamaan (hälytin on soinut vähän väliä koko viikonlopun ajan). Perjantaina mm. joillain oli ollut täällä bileet, joissa he käyttivät savukonetta, no ylläri, että palohälyttimet meni päälle :D Voin myös kertoa, että se ääni ei ole mikään ihan hiljainen...

Tässä vaiheessa mulla oli erittäin hyvä syy lähteä lounaalle Delfinan kanssa kampuksen katolle auringonpaisteeseen. Tällaiset hetket 15 minuutin varoitusajalla on niitä kaikista parhaita! Harmi, kun mulla ei ollut kameraa matkassa, oli nimittäin taas kerran niin upeat maisemat :)

Päivä jatkui luennoilla, jonka jälkeen vihdoin pääsisin kirjoittamaan mun outlinea ja esseetä. Deadline on huomenna ja nyt mun on pakko tehdä tämä.... Aijjaa, tällä kertaa kiinalaisella seinänaapurilla on menossa hyvin kiivas keskustelu perheensä kanssa. Wow. Seinät on tosi ohuet ja huuto puskee suoraan mun hermoon. Ei muuta kuin musiikki kovalle ja kirjoitushommiin. Voisin lähteä myös kirjastoon, mutta se vie liikaa aikaa. Tänään tapahtuu nimittäin aika siisti juttu, kun toteutan mun unelmia (tästä lisää myöhemmin). Toinen Wow.
tanssimassa
uuniomenoita a`la Saksa
Leftovers to me
Erikoisuus Tsekistä
WOW skorpioni!
Mutta rehellisesti sanottuna tänään mua ei oikeestaan haittaa mikään, koska sain niin parhaita uutisia! PÄÄSIN LÄPI SIITÄ EKASTA TENTISTÄ!!! Ei voi olla oikeesti totta, mutta kyllä se on! Jes eli psykan kurssi jatkuu! Nyt sitten odotellaan toisen tentin tulosta sormet ristissä.

Viikonloppuna me juhlittiin mm. hollantilaisen tytön synttäreitä ja käytiin taas vähän clubbing eli tanssimassa. Täällä muuten vaihtareiden ikä on ollut mulle yllätys. Tosi monet ovat iältään 18-20-vuotiaita, mikä on mun mielestä aika nuori vaihtariksi. Jotenkin sitä kuvittelee, että vaihdosta saa enemmän irti, kun on jo pari vuotta opintoja takana, mutta monet haluavatkin lähteä mahd. nopeasti vaihtoon heti aloittaessaan yliopiston.

Ainakin omalta kohdaltani voin sanoa, että mun vaihto on ajoitukseltaan täydellinen, kun tiedän mitä haluan tehdä ja kokea, oon kerennyt jo käydä monipuolisesti kursseja Jyväskylässä sekä kerätä työ- sekä elämänkokemusta. Ikä vaikuttaa täällä kyllä aika paljon siihen, kenen kanssa vietät aikaa ja minkälaisia kokemuksia haluat saada. Lopulta kuitenkin vaihtoon lähteminen on ajoitukseltaan hyvin henkilökohtainen ja yksilöllinen juttu.

synttäreiltä
Ai että, live-musiikkia! (tsekkaa takana kosketinsoittaja hurmoksessa)
Alakulman pukumies oli hyvin sinnikäs tanssija
Nyt mun on pakko mennä. Ehkä opin joku päivä pysäyttämään ajan tai sitten vaan organisoin pari juttua uudelleen ;) Hiljaisuus on vihdoin laskeutunut meidän asuntoon ja Ulpu + Vancouver kuittaa!

3 kommenttia:

hedu kirjoitti...

paras noi kuvat "alakulman jammailevasta pukumiehestä" :DDD ja kosketin soittajasta:DD repesin!!! kiitti ulpuuu <3

Ulpukka kirjoitti...

Eikö ookkin Heidi! Mää arvasin, että sää ainakin tykkäät ;) Toivottavasti nähdään kesällä :) mietin sua tässä jälleen yks päivä! Muistatko jyskän koulun penkin ja rajattoman biisin kohdan "niitä sanoja, joita meiltä odotetaan"? Ehkä paras ikinä!

hedu kirjoitti...

muistan se oli ihan parasta aikaa :DD <3 asuin vaan teillä tölskässä oikeesti sen kesän!! kun tuut takas nii toivottavasti molemmilla liikenee aikaa kunnon uimalanniemi reissuun :p